Med ambitioner om fortsat relevans, faglighed og kvalitet i vores produkter, er vi spændte på at dele nyheden om rokaden i ledelsen hos Lund&Bendsen. Jesper Wermuth indtræder som ny direktør og vil med sin teknisk tunge rygsæk blive omdrejningspunkt for at sikre vores kunder de rigtige løsninger. Vores tidligere direktør, Jakob Reenberg, indtræder som formand i bestyrelsen og vil i fremtiden have fuldt fokus på den overordnede strategi og finans. En rokade, vi forventer, at både vores produkter, samarbejdspartnere og kunder vil nyde godt af.
Jesper Wermuth – CEO | Partner
Jesper Wermuth indtræder som direktør efter at have fungeret som faglig ekspert, rådgiver, konsulent og underviser for Lund&Bendsens kunder i næsten 10 år. Jesper har gennem sit arbejde opnået dyb viden om vores kunders behov, som han har brugt til at løse egne opgaver, samt at finde de rigtige eksperter til andre opgaver. Med Jesper som direktør vil Lund&Bendsen sætte kundernes behov og høj faglighed i centrum for de produkter, vi tilbyder.
Jesper udtaler: “Jeg glæder mig til at fortsætte arbejdet med Lund&Bendsen, nu i en endnu mere central rolle, hvor jeg kan være med til at holde den høje standard, løse problemer med vores kunder og sikre, at vores produkter matcher behovet. Jakob Reenberg og jeg har arbejdet tæt sammen i årevis, og Jakob vil støtte mig i rollen med sparring og med at løfte en del af arbejdsbyrden, blandt andet for at jeg fortsat kan fungere som konsulent og anvende og udvikle mine IT faglige kompetencer”
Jakob Reenberg – Bestyrelsesformand | Partner
Jakob Reenberg udtræder som direktør efter næsten 15 år i rollen og indtræder samtidig som bestyrelsesformand i virksomheden. Jakob har over de senere år oplevet en stadig voksende interesse for det strategiske arbejde og har blandt andet hjulpet en håndfuld iværksættere med rådgivning, sparring og kapitalindskud. Jakob vil fortsat være en central sparringspartner for den nye direktør i den videre udvikling af forretningen, men træder ud af den daglig ledelse for at opnå mere tid og frihed til at assistere andre virksomheder som investor og bestyrelsesmedlem.
Jakob udtaler: “Det glæder mig at se Jesper træde ind som direktør efter flere år, hvor han har bidraget positivt til vækst i vores konsulentforretning. Jeg er ikke i tvivl om, at kombinationen af Jespers engagement, drive og de nye øjne på den samlede operation vil skabe et endnu stærkere netværk af kvalitetsbevidste kunder og konsulenter i og omkring vores forretning. For eget vedkommende glæder jeg mig til at træde et skridt væk fra den daglige operation og koncentrere min opmærksomhed på strategi og finans”.
Hvad bringer fremtiden for Lund&Bendsen?
Virksomheden, de dygtige folk og kerneværdierne forbliver de samme, og vores kunder og samarbejdspartnere kan forvente den samme høje kvalitet, fleksibilitet og vidensdelende ånd fremover.
Vidensdeling og kompetenceløft har altid været en central værdi for Lund&Bendsen. Vi har en meget aktiv kursusforretning og har i mange år brugt meget energi på gratis/non-profit faglige events, f.eks. Faglig Fredage, Paneldebatter og Software Architecture Open Space (SAOS). Det vil vi fortsætte med og styrke fremadrettet.
Vores kursister og de mange virksomheder, der bruger vores undervisningstilbud, kan forvente at vores kursuskatalog fortsat vil indeholde nye og relevante titler, samt at vi vil arbejde videre med at udvikle vores undervisningsformater, hvor vi blandt andet har haft stor succes med “Solution Space” og vil stadig have fokus på undervisningens mål og indhold (den didaktiske metode).
Vi har gennem årene opbygget et stærkt fagligt fællesskab mellem vores undervisere og konsulenter og faktisk også imellem vores kunder, der ofte har sammenlignelige behov på tværs af virksomheder og opgaver. Dette fællesskab og netværk er for os noget af det mest centrale i Lund&Bendsen, og noget vi altid har, og fortsat vil bruge meget energi på.
Vi mener, at vi i Lund&Bendsen er meget stærke, når vi skal finde den rette konsulent til vores kunders opgaver i Konsulentforretningen. Vi er selv udviklere og har siddet der, hvor vores konsulenter kommer til at sidde. Derfor forstår vi udfordringerne og kan finde den rette kandidat til opgaven, og vi kan sparre med både opgavestiller og konsulent omkring udfordringer, der måtte opstå – tekniske såvel som politiske og organisatoriske. Det er en af grundene til, at vores konsulentforretning er vokset støt gennem årene, og det er en tendens, vi gerne ser fortsætte. Vi vil gerne have flere dygtige kolleger, både fastansatte og freelancere, der kan hjælpe os med at løfte alle de spændende opgaver, vi har inden for teknisk netværk, fagligt netværk, undervisning, programmering, arkitektur, rådgivning, analyser, teknisk due diligence og brandslukning.
Udover Reenberg og Jesper består den nye bestyrelse af:
Henrik Rasmussen – Næstformand
Henrik har været bestyrelsesformand i Lund&Bendsen siden 2016 og overlader nu denne post til den tidligere CEO, Jakob Rasmussen Reenberg. Henrik er en erfaren herre, han har i de seneste 20 år siddet i bestyrelse eller direktion i over 20 forskellige virksomheder. Hans længste post var i Roskilde Festival-gruppen, hvor han sad som direktør for alle juridiske enheder fra 1987 til 2016. Henrik sidder på nuværende tidspunkt i 11 bestyrelser, heraf i 4 som bestyrelsesformand.
Henrik udtaler: “Det har været en fornøjelse at være med på rejsen og se, hvordan virksomheden bliver ved med at udvikle sig. Der er skabt et organisatorisk fundament, som er så stærkt, at jeg forventer, at rokaden i ledelsen blot vil skabe endnu mere synergi i og omkring vores forretning. Jeg ser frem til at fortsætte det gode samarbejde med ejerkredsen og være med i de videre strategiske beslutninger”
Jakob Bendsen – Chefkonsulent | Founding Partner
Ekspert i SOA-baserede løsninger (REST/SOAP). Specialist indenfor facilitering af effektive udviklingsprocesser og cutting edge enterprise arkitektur. 15+ års erfaring med undervisning, mentoring og rådgivning indenfor softwareudvikling i næsten alle brancher, og altid med øjet rettet mod samspillet mellem forretning og IT.
Jakob udtaler: “Da vi startede Lund&Bendsen i tidernes morgen (2001), var en af de klare ambitioner at blive en anerkendt viden- og ressourceleverandør til store danske IT-projekter, og det er vi lykkedes med. Vi har haft enorm glæde af Reenberg i direktørrollen, og han har været med til at professionalisere og udvikle Lund&Bendsen. At Reenberg nu indtager posten som bestyrelsesformand er en naturlig udvikling, og det glæder mig, at vi kan trække på Reenbergs erfaring og strategiske overblik fremover. “
Martin Boel – Chefkonsulent | Partner
Martin har været CTO og partner i Lund&Bendsen siden 2014 og genindtræder i bestyrelsen, hvor han har haft plads tidligere. Martin er enterprise-arkitekt med ekspertviden om Cloud, Microservices, Container Technologies, Docker, Kubernetes, OpenShift, Scrum og JavaEE. Specialiseret indenfor agil coaching og softwarearkitektur med over 25 års erfaring med roller som arkitekt, lead, udvikler og projektleder.
Martin udtaler: “Lund&Bendsen har en målrettet strategi om at fokusere entydigt på kvaliteten, når vi præsenterer vores forslag til løsning af kundens behov. Jeg glæder mig i den forbindelse over ambitionen om at fastholde det stærke IT-faglige udgangspunkt i hele forretningen og håber at kunne skaber endnu mere værdi for både kunder og konsulenter med den nye rollefordeling.”