SAOS

(AFLYST) Software Architecture Open Space 2020 (SAOS 2020)

Udgivet d. 30. september 2020 af Lena Ægidius

SAOS 2020 er aflyst! 
Vi er desværre nødt til at aflyse årets SAOS konference grundet de nye COVID-19 retningslinjer. Det skal ingen hemmelighed være, at vi havde glædet os til en dag med intens vidensdeling mellem IT-eksperter, men vi vender stærkt tilbage, når restriktionerne bliver løftet. 

Open Space – er en konferenceform, som sætter rammen for intens vidensdeling og idéudvikling, hvor ordet er frit, og deltagerne definerer emnerne med post-its. Hvilke emner, der diskuteres, bestemmes af deltagerne selv, og der mangler aldrig spændende emner. For alle samtaler på SAOS gælder The Chatham House Rule, hvilket betyder at du frit må bruge den viden, som du får med dig hjem. Men du må aldrig dele nogen form for informationer om de andre deltager, herunder deres tilknytning til hinanden, virksomheder eller projekter, som du får kendskab til under konferencen.

Martin Boel fortælle om Open Space-konceptet ved starten et tidligere års konference.

Hvad snakker engagerede IT-arkitekter om?

Tidligere har vi haft sessioner om tidens hotte emner og fremtidens rockstars NoEstimates, GDPR, Serverless, Cloud, Microservices, ESB-løs SOA, Jenkins (OpenSource skrammel?), TypeScript, Azure, Git (dengang Mercurial og SVN var spillere), REST, DevOps, Kubernetes, HTML5-apps, OpenShift, React, Agile teams, Docker (før det blev en verdensstjerne), TerraForm, De 3 værste sikkerhedshuller DU har lavet, Angular, DDD (domain driven development), cloud i danske enterprises, vue.js, Spring Boot, værdien af softwarearkitektur og meget, meget mere. SAOS er et forum, hvor vi deler (dyrekøbte) erfaringer i en konstruktiv og tillidsfuld atmosfære.

Glostrup Park Hotel, Hovedvejen 41, 2600 Glostrup (find på kort)

Skal jeres virksomhed være Sponsor på SAOS 2020?

SAOS blev i mange år drevet af en gruppe entusiastiske IT-arkitekter, på tværs af Storebælt, med interesse for at diskutere og dele deres erfaringer og viden. Filosofien har altid været non-profit, så deltagerprisen blot har dækket udgifterne ved afholdelsen. Som støtte til den gode idé har Lund&Bendsen fungeret som backoffice ift. trykkeri, økonomi og koordinering. Efterhånden som de oprindelige iværksættere har fået mindre og mindre tid til at drive konferencen, har Lund&Bendsen gradvist taget over da både formatet og den intense vidensdeling, går hånd i hånd med vores værdier. Vi vil dog gerne have et par sponsorer om bord, så vi på sigt kan gøre konferencen helt gratis for deltagerne.